Dancing Water Show

Showen igår var helt ok. Vi åt buffé innan showen börja, buffén var väldigt enkel men helt ok. Och showen bjöd på det mesta, eld, massa olika färger, musik osv. Jag hade kanske inte betalat själv för att gå på det men som familj absolut.

Efter showen åkte jag och några fler in till Ayia Napa. Vi gick först till Tommys och drack Mojito och sedan efter 12 gick vi till Nudebar. Där träffa vi några andra säsongare som jobbar på bla Grabbarna Grus och Blue Moon.

Nu har jag precis ätit frukost och ska byta om. Om 15 min kommer Jesper och Emil för att hämta upp mig, jag ska åka med deras transfer och vara på flygplatsen hela förmiddagen. Och ikväll ska vi på "Star Dust Show" i Ayia Napa, det är alltså en Dragqueen Show. Haha Sen blir vi nog kvar i Napa för Grabbarna Grus har öppning ikväll.

Bilder från gårdagens show

Torsdag

Idag började dagen på balkongen med lite arbete. Jag har massa manualer att läsa igenom, läsa på om våra utflykter osv Så det ägna jag hela förmiddagen åt.

När klockan sedan blev 12.45 blev jag upphämtad av Lisette och Jesper (de är också guide här i FTB) så åkte vi till Ayia Napa för Suppliers Fair. Där var massa fler guider (både för Tui Nordic som jag arbetar inom, norska danskar och svenskar. Men även Tui UK, alltså brittiska guider). På denna Suppliers Fair mötte vi de som håller i utflykterna vi har, de alla satt vid olika bord så vi fick gå runt mellan dom. Vi fick broschyrer och från vissa fick vi allt från kepsar, handdukar, pennor, tändare osv osv. Men  de berättade mer om deras utflykter iaf, vad som kan vara bra att veta, tips osv. Alla dessa utflykter få vi som guider även testa på och jag hoppas att jag kommer kunna testa de flesta. Vissa verkligen jätte roliga, tex dykning, segling, jeep safari osv

Nu är jag hemma i lägenheten men ska strax iväg igen. Ikväll ska vi få testa på en "utflykt". Vi ska se Magic Dancing Waters. Det är en vattenshow med middag innan, detta är alltså en utflykt som vi kan erbjuda våra gäster att köpa.

Frukost på balkongen imorse. Kollar man noga på bilden kan man se havet. Vi bor kanske 400-500 meter från bara.

Update från Cypern

Då har jag kommit fram och kommit i ordning lite i lägenheten. Resan ner gick jätte bra, allt flöt på hela tiden och inga problem eller förseningar. (Yes)

Igår när jag kom mötte Maja upp mig utanför lägenheten och visa mig sedan runt lite. Jag gick och la mig ganska direkt när jag kom för var så himla trött, sov ingenting på resan ner...

Maja och Pontus, som är mina roomies och arbetskollegor, gick upp kl 8 för arbete imorse. Men jag sov till halv 10 och sedan började jag packa upp väskan. Efter det var klart tog jag mig en sväng och såg mig lite om men shit vad varmt det är.... och nu är det ändå mycket moln. Kanske jag som inte van bara haha Nu sitter jag på altanen till vår lägenheten och kl 13.30 ska jag möta min manager för lunch. Hon kommer berätta mer och sätta mig in lite snabbt i vad jag ska gör härnäst antar jag.