Helgen
Så lördagen började kl 10.00 med en busstur till Kata där vi hade en utbildning för systemet vi ska sälja våra utflykter med. Det var super simpelt och tog bara 2 timmar och efter det var vi lediga. Så eftersom vi hade resten av dagen ledigt så åkte Jag, Emma och Anniina till shoppingcentret Central Festival för att fixa våra naglar och fransar. Och herregud vad billigt det är! Jag fyllde på mina fransar och fixa mina naglar (dock bara med färg och topgoat) men för allt betalade jag bara 320kr. Så billigt! Och ja det blev faktiskt bra.

Vi var lediga idag också, söndag, så igår kväll gick vi alla ut för att festa. Vi åt middag på en restaurang i Patong och gick därifrån direkt till bargatan. Så idag var man lite trött och eftermiddagen spenderades på stranden...

(null)

Smiles

Så veckan fortsätter med Smiles alltså utbildning... Igår hade vi C4C träning, vi gick alltså igenom ett nytt system som vi ska börja med. Har gjort detta typ 3 gånger redan så lite långtråkigt var det allt haha På kvällen åkte jag och några fler kollegor för att köpa mat och sedan hade vi filmkväll i min lägenhet. Jätte mysigt verkligen!

Idag har jag och Anniina haft säljsträning och eftermiddagen är fri. Ska plugga lite om Thailand men annars tar jag nog det vara lugnt tills kvällen.

Snabb update

Såå tiden springer på så fort! Det är redan torsdag imorgon...

Jag har så klart kommit fram och börjat komma in i lägenheten lite, försöker gör mig lite hemma. Och dagarna bara springer på nu. Jag kom fram söndag morgon och kl 10 åkte jag direkt för att fixa work permit. Det måste jag ha innna jag får börja arbeta här, det kan ta 2-4 veckor så innan dess får jag bara studera. Alltså lära mig området, testa på utflykter osv osv.

Men i måndags åkte jag och en kollega som heter Gustav runt i Phuket för att studera lite. Vi åkte mest runt i Patong men även Kamala för att försöka få ett grepp om området.

I tisdags åkte jag, Emma, Anniina och vår manager Heikki till våra Blue Star hotell. Vi fick en tur runt hotellet och lite information. Och det känns super bra! Här nedan är två bilder från hotellet men ska ta bättre bilder när jag har mer tid.

Nu kommer veckan fortsätta med Smiles som är en lite utbildning på TUI för att förbereda sig inför säsongen.